Her forklarer vi hvor ofte aksjemarkedet faller, hvor mye og hvor lenge, og hvorfor børsfall er en mulighet for deg som langsiktig investor.
Les merArkiv på MSCI World
Aldri mer lange perioder med børsfall?
Aksjemarkedet steg like brått som det falt da pandemien slo innover oss. Er de lange nedturene i aksjemarkedet borte for godt?
Les merSlik investerer du større beløp i et aksjemarked som svever høyt
Her går vi i dybden på fem forskjellige strategier for å investere et større beløp i aksjemarkedet, som kan gjøre underverker for avkastningen din.
Les merNår er det lurt å kjøpe aksjefond under et børsfall?
Flere lurer på når det er lurest å kjøpe aksjefond under børsfall, og henger på sidelinjen i påvente av det perfekte øyeblikk for å kjøpe. Men er det lurt?
Les merSlik reagerer aksjemarkedet på dødelige sykdomsutbrudd, som det nye coronaviruset
Med SARS friskt i minne, er Kina og verden rammet av et nytt coronavirus, Wuhan-viruset. Her forklarer jeg hva det kan bety for avkastningen i aksjemarkedet.
Les merDerfor skal du ikke lytte til dommedagsprofetene i finansbransjen
Stjerneøkonomen “Doktor Doom” Nouriel Roubini, tar mye plass i media med sine negative syn. Men hvor ofte har slike eksperter rett?
Les merBørsoppturer kan vare mye lengre enn du tror
Det globale aksjemarkedet har steget rundt 380 prosent siden mars 2009, og flere er skeptiske. Hva hvis børsoppgangen fortsetter i ti år til?
Les merÅ kjøpe når børsen faller er vanskelig, hvis du ikke gjør det smart
Her forklarer vi hvorfor det er vanskelig å kjøpe når børsen faller, og gir deg et godt tips som gjør det enklere å bruke børsfall til din fordel.
Les mer3 gode grunner til at du trenger et globalt aksjefond
Investorer inkluderer globale aksjefond i porteføljen sin i tillegg til norske, da det gir mindre svingninger og jevnere avkastning.
Les merGlobale indeksfond er ikke en balansert portefølje
Globale indeksfond anbefales av mange. At disse fondene flyter over av amerikanske aksjer er det få som snakker om. Det gir et annet risikobilde enn hva du kan få inntrykk av i media.
Les mer